خانه » رویدادها » نشست دوم از سلسله‌نشست‌های چالش‌های رقابت و انحصار در بازار دیجیتال

نشست دوم از سلسله‌نشست‌های چالش‌های رقابت و انحصار در بازار دیجیتال

نشست دوم از سلسله‌نشست‌های چالش‌های رقابت و انحصار در بازار دیجیتال

(بازار رسانه‌های صوتی)

 

این رویداد توسط مرکز مطالعات توسعه و رقابت و با همکاری خانه اندیشه‌ورزان و رستاک و با حضور مدیران پلتفرم‌های صوتی، در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ تیرماه در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.

 

حمید شربتیان؛ مدیرعامل نوار

ما بی‌شمار سند، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی داریم. فارغ از اینکه این سندها چه‌قدر کاربردی هستند یا چه‌قدر درست طراحی شدند! برای رسیدن به اهداف، به نظر من در مرحله­ ی اجرا هیچ‌کدام از آن ابعادی که در این اسناد دیده شده است، در حال اجرا شدن نیستند. ما یک سری سند داریم که راجع به چیزهای دیگری صحبت کرده است؛ یک شکلی از سند گذاری، مخصوصاً سند: توسعه فناوری‌های فرهنگی!

هیچ‌کدام به این سمت نمی­رود که خب ما یک سندی داریم، برویم ببینیم راجع به آن سند چه‌کار کنیم و چگونه پیاده‌سازی کنیم.

نقش من به‌عنوان دولت و مدیر چیست؟

نقش شما‌ به‌عنوان سرمایه‌گذار و اعضای فعال این بازار چیست؟

 

موسی زمان‌زاده؛ مؤسس خانه خلاق و نوآوری کی پلاس، مدیرعامل آیتونز

رویکردها، رویکردهای تجویزی هستند. ما بیشتر مجوز می‌دهیم که سلب مسئولیت کنیم. مجوز نمی‌دهیم که کاری کنیم، برای همین پروسه‌ها طولانی است! یعنی در رویکرد فعلی، خیلی فاصله‌ها جدی است. هرکس در زمین خود صحبت می‌کند! مجری، قانون‌نویس، وضع‌کننده و ناظر!

سندهای بسیاری هم تنظیم شده است و سعی شده نگاه زیست‌بومی باشد و همه چیز شنیده شود؛ ولی متأسفانه زمانی که سند بیرون می­آید، شبیه فضای تنظیمی نیست و بیشتر سلبی است.

 

هادی شریفی؛ مدیر اجرایی بیپ‌تونز

کپی‌رایت؟!

چرا باید یک اثر فاخر، قانونی، مجوزدار به‌ راحتی و به‌ صورت غیرقانونی پخش شود؟ یا دست‌به‌دست شده و در تمام پلتفرم­ ها به‌راحتی به فاصله­ ی چند دقیقه بعد از انتشار در دسترس باشد؟ ما می‌توانیم با قیمت نیم‌بها و ارزان‌تر پخش کنیم تا جلوی انتشار غیرقانونی را بگیریم.

 

در ادامه گزارش تصویری نشست چالش های رقابت و انحصار در بازار دیجیتال (بازار رسانه های صوتی) قابل مشاهده است.

 

 

 

 

رویدادهای مرتبط